Kjøpevilkår
Ved bestilling gjøres en avtale når 24hshop.no har bekreftet bestillingen ved en ordrebekreftelse på mail. Ordrebekreftelsen skjer automatisk av 24hshop.no’s database. Hvis du ikke har fått noen ordrebekreftelse i løpet av 24 timer, vær vennlig å kontakte oss. Ved eventuelle feil i f.eks leveringstid, pris, osv., forbeholder vi oss retten til å korrigere dette etterpå.
Pris
Prisene er inkludert moms.
Betaling, Klarna Checkout Brukervilkår
I samarbeid med Klarna tilbyr vi betaling med faktura, delbetaling, kontokortsbetaling og direkte betaling via bank. Denne betalingsløsningen heter Klarna Checkout.
Ved å oppgi dine opplysninger i kassen godkjenner du Klarnas vilkår. Ved å klikke på "Fullfør kjøp" godkjenner du 24hshop.no Allmenne vilkår.
Den informasjonen du trenger å oppgi for å gjennomføre identifiseringen kan vareriere mellom de ulike kjøpstilfellene og forbruker. En kredittopplysning blir aldri utført direkte i Klarna Checkout men blir først gjort når du har valgt betalingsmåte.
Kredittopplysningen som gjennomføres av Klarna påvirker ikke din kredittverdighet og er ikke synlig for andre som krever en kredittopplysning på deg, f. eks bank institusjoner Når du har blitt identifisert så viser Klarna Checkout de betalingsalternativene som er aktuelle for deg.
Faktura er automatisk forhåndsvalgt som betalingsmåte, men du får selvfølgelig benytte deg av direktebetaling via bank eller betaling med kort dersom du ønsker dette. Alternativene du tilbys kan variere fra kjøp til kjøp. Du velger selv om du vil beskytte dine opplysninger i Klarna Checkout med en PIN-kode.
Leveringsforsinkelse
Hvis leveringsforsinkelse oppstår, gir vi deg beskjed om dette. Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved leveringsforsinkelser. Vi kommer til å gjøre alt som står i vår makt for å fullføre bestillingen. Det kan imidlertid oppstå situasjoner som gjør det umulig å fullføre bestillingen, f.eks om vår leverandør ikke kan fullføre sitt oppdrag for oss. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss all erstatning til kunden når det gjelder leveringsforsinkelser.
Transportrisiko
Vi står for transportrisikoen, dvs. risikoen for at varen skades eller forsvinner under transporten fra lageret vårt til deg. Du står for risikoen ved eventuell retur til oss.
Uavhentede pakker
Det er viktig at du alltid henter bestillingene dine innen tidsrammen fra pakken din ankommer postmannen/skapet.
- For uutløste pakker med en verdi under NOK 150, vil vi trekke NOK 50 fra refusjonen din.
- For uutløste pakker med en verdi på 150-700 NOK trekker vi 100 NOK fra refusjonen din.
- For uutløste pakker med en verdi over NOK 700 og store pakker, vil vi trekke NOK 300 fra refusjonen din for å dekke påløpte kostnader.
Garanti
24hshop.no selger alle produkter med garanti mot fabrikasjonsfeil i henhold til gjeldende regelverk, med unntak av oppladbare batterier som selges med 3 måneders garanti. Visse firmaer har utvidede garantier, slik som Sony, Nokia, Samsung, Sandisk m.m. For mer info besøk respektive produsents hjemmeside. Alle eventuelle garantier gjelder i Norge. Du har 2 års reklamasjonsrett. Ditt garantibevis er din ordrebekreftelse som du får via e-post, og er også vedlagt i pakken. Ved retur skal varen pakkes på en slik måte at den eller dens emballasje ikke kan bli skadet.
Restnoterte varer
Hvis en vare er restnotert, kan du se dato for når den beregnes å være på lager igjen. Produktet er da bestilt og på vei til vårt lager fra vår leverandør. Du kan da bestille varen, så sendes den til deg med en gang ved innlevering. Legg merke til at datoen du ser bare er en foreløpig dato. Har du flere artikler i bestillingen som er på lager, sendes de rett til deg samme dag, og varen som er restnotert sendes fraktfritt senere, når den kommer til lageret.
Angrerett i 30 dager
I henhold til Forbrukerkjøpsloven har du som kunde rett til å angre kjøpet og få tilbake det beløpet du har betalt i løpet av 30 dager etter at du har tatt imot varen og uten noen spesiell grunn.
Produktet skal være i vesentlig uforandret tilstand, dvs. ikke ødelagt eller skadet og i en slik tilstand at det går an å selge det til en ny kunde uten rabatt. Du kan forsiktig åpne og undersøke den. Angreretten gjelder ikke på data/tv-spill hvis plasten/forseglingen er brutt.
Angreretten gjelder ikke for intimproduker innen kropp-, tann-, hårpleie eller headset innenfor kategorien in-ear og bluetooth headset hvis forseglingen/emballasjen er brutt.
Ytterligere instruksjoner for hvordan du går fram finnes på returetiketten. Ved angrerett betaler du som kunde returfrakten. Kontakt ditt nærmeste postkontor for prisopplysninger for retur av produktet.
Angreretten gjelder ikke bedrifter.
Kontakt support@24hshop.no hvis du vil bruke angreretten.
Varer som ikke oppfyller kriteriene ovenfor, kommer til å returneres til kunden mot returfrakt samt håndteringsavgift uten unntak. Ved alle returer kreves det at kunden sparer sitt kollinummer for eventuell sporing.
Returadress:
Returer kan skickas som brev eller paket (Norgespakke) till: 24hshop Norge, C/O Granada, PB 373, 1753 Halden, Norge, https://www.posten.no/sende/pakke/norgespakke
Reklamasjon
I henhold til Forbrukerkjøpsloven har du som kunde reklamasjonsrett i 3 år etter at du har mottatt varen. Hos 24hshop.no gjelder Forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett.
24hshop.no inspiserer hver forsendelse før den sendes til deg. Skulle varen likevel være skadet eller feillevert når den kommer fram, vil vi kostnadsfritt rette opp feilen. OBS! Før du returnerer defekt/feillevert vare, må du kontakte kundeservice for å få godkjent reklamasjonen, noen ganger holder det at vi sender reservedeler.
Ved alle returer kreves det at kunden sparer kollinummeret og kvitteringen for eventuell sporing. Ved retur skal varen pakkes på en slik måte at varen eller dens emballasje ikke kan bli skadet.
Tilbakebetalinger
24hshop.no erstatter bare frakten på godkjente reklamasjoner, mot framvisning av kvittering.
Du som kunde bør aktivt velge det mest fordelaktige forsikrede fraktalternativet utfra et prisperspektiv, vi erstatter ikke høye beløper hvis kunden har valgt et dyrere alternativ enn nødvendig.
Ikke godkjente reklamasjoner lagres på vårt lager i 3 måneder for eventuell retur til kunden i henhold til kundens ønsker.
Ved bankkortbetaling tilbakebetales beløpet alltid til kontoen som ble brukt ved kjøpet.
Personvern og sikkerhet Personopplysninger
All håndtering av forbrukerens opplysninger skjer kryptert med høyeste sikkerhetsnivå, ved hjelp av et SSL-sertifikat. 24hshop.no behandler forbrukerens personopplysninger i henhold til gjeldende Personvernerklæring.
Tvist og Force majeure m.m.
Ved eventuell tvist har vi som policy å følge Forbrukerrådets anbefalinger. Eventuell tvist skal løses av enten Forbrukerrådet i Norge eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
Forbrukerrådet: https://www.forbrukerradet.no/ Forbrukerrådet Postboks 463 Sentrum 0105 Oslo EU ODR: https://ec.europa.eu/odr
Ved krig, naturkatastrofer, konflikter på arbeidsmarkedet, myndighetsvedtak, manglende leveringer fra underleverandører, eller liknende situasjoner utenfor vår kontroll som ikke med rimelighet kan forutses og påvirker inngåtte avtaler fra 24.no, som gjør at 24hsop.no ikke kan overholde nevnte avtale, skal være grunnlag for at 24.no befris fra sine forpliktelser til å fullføre nevnte avtale.
Aldersgrense
Vi godkjenner ikke bestillinger fra personer under 18 år uten verges godkjennelse.
Forbehold
Vi forbeholder oss retten til å annullere bestillinger, uansett om det gjelder feilaktigheter slik som trykkfeil, tekniske problemer, utsolgte varer eller massebestillinger. Ved feilinformasjon har du som kunde rett til å heve kjøpet, med henvisning til Forbrukerkjøpsloven.
Kjøpsvilkårene ble oppdatert 2020-06-17
Har du noen spørsmål?
Kontakt oss via skjemaet nedenfor, så kommer vi tilbake til deg så raskt vi kan.